صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه موقعی است؟ به نظر شما چه زمانی باید تصویر یا ویدیوی مورد نظر را در اینستاگرام پست کرد تا بیشترین بازدید را بگیرد؟ در این مقاله قصد داریم در این مورد به طور مفصل صحبت کنیم و به شما بگوئیم که دقیقاً چه زمانی باید در اینستاگرام تصاویر و ویدیوهای خود را پست کنید. یک سری قواعد کلی و اصطلاحاً جهانی وجود دارد که با توجه و رعایت آن‌ها می‌توان بیشترین تعداد بازدید را برای پست‌ها به دست آورد. البته همان‌طور که می‌دانید در اینستاگرام کسب‌وکارهای مختلف با موضوعات متنوعی در حال فعالیت هستند. در ادامه به شما خواهیم آموخت که چطور باید بهترین زمان برای پست‌ گذاشتن در صفحه اینستاگرام خود با توجه به نوع فعالیتی که دارید را پیدا کنید. با ما همراه باشید!

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه موقعی است؟

هر کسب‌وکاری با توجه به نوع فعالیتی که دارد مورد توجه درصدی از کاربران علاقمند به همان حوزه قرار می‌گیرد؛ چرا که هر اینستاگرامری با توجه به نحوه فعالیت خود مخاطبین خاصی را جذب می‌کند. مهم‌ترین چیزی که هر کسب‌وکار یا تولیدکننده محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید بداند، الگوریتم اینستاگرام است. الگوریتم اینستاگرام به سادگی به شما می‌گوید که باید زمانی محتوای خود را در بستر این شبکه اجتماعی پست کنید که دنبال‌کنندگان شما آنلاین باشند.

زمانی که شما یک پست جدید را در اینستاگرام آپلود می‌کنید، اگر زمان درستی را برای پست کردن محتوای خود انتخاب کرده باشید، پست جدید برای فالوورهای شما در صفحه Home اولین پست نمایش داده خواهد شد. البته علاوه بر این باید اهداف شما در استراتژی بازاریابی اینستاگرامی نیز کاملاً روشن و شفاف باشد. از خود بپرسید که آیا به دنبال تعامل بیشتر با مشتریان هستید؟ آیا می‌خواهید میزان لایک‌های پست شما بالاتر برود؟ آیا می‌خواهید آمار بازدید بیشتر شود؟ به نظر شما موفقیت در اینستاگرام به چه معناست و چه زمانی باید پست‌های خود را در پیج موردنظر بارگذاری کنید؟

پاسخ به سوالات مذکور مسیر را برایتان روشن‌تر می‌کند تا به آن چه که به دنبالش هستید خیلی زود برسید. چنانچه علاقمند به افزایش اطلاعات خود در رابطه با نحوه پست‌گذاری در اینستاگرام و موارد مشابه این موضوع هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از آموزش‌های منتشر شده در فرادرس استفاده نمائید.

بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستا برای افزایش لایک، کامنت و اشتراگ گذاری

برای این که بتوانید برای هر پستی که می‌گذارید تعداد لایک قابل قبول، کامنت‌های زیاد و اشتراک‌گذاری بالا داشته باشید، لازم است که اصول موردنظر برای دستیابی به این هدف را بدانید و بر اساس آن پیش بروید. اطلاعاتی که در ادامه در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم نتیجه آنالیز محتوای ۳۰۰۰۰ پست با محتوای بیزنسی می‌باشد. در واقع با رعایت این اصول شما می‌توانید علاوه بر دریافت تعداد موردنیاز لایک، کامنت و شیر، فالوورهای خود را نیز افزایش دهید!

همان‌طور که گفته شد، بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام موقعی است که فالوورهای شما آنلاین باشند. اما شما از کجا می‌توانید متوجه شوید که میزان ترافیک در ساعت پست‌گذاری شما زیاد است یا خیر؟ طبق بررسی‌های انجام شده، بهترین زمان پست‌گذاری در اینستاگرام دوشنبه‌ها در ساعت ۱۱ صبح است!

اکثر کاربران اینستاگرام با محتواهای پست شده در این شبکه اجتماعی زمانی بیشترین واکنش را دارند که در وسط روز برای استراحت سر کار هستند! البته این موضوع کاملاً منطقی است؛ چرا که خود ما هم برای استراحت در بین درس خواندن یا کار کردن سری به اینستاگرام می‌زنیم.

روزهای آخر هفته، که در ایران پنجشنبه و جمعه و در سایر نقاط جهان شنبه و یک‌شنبه است، بدترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام محسوب می‌شود! در آخرهفته‌ها معمولاً کاربران وقت خود را صرف بیرون رفتن و طبیعت‌گردی می‌کنند؛ در نتیجه در این بازه زمانی از هفته نمی‌توان انتظار تعامل و لایک و کامنت زیادی را از آن‌ها داشت.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به صورت روزانه

شنبه

اگر بخواهیم بر اساس هفته بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کنیم، باید از اول هفته یا همان شنبه شروع کنیم. شنبه اول هفته بوده و اکثر افراد هنوز خستگی روز جمعه به تنشان مانده است! معمولاً افرادی که شاغل هستند در زمان ناهار یا استراحت خود وارد اینستاگرام شده و آن را چک می‌کنند. بهترین زمان برای پست‌گذاری در این روز ظهر است.

یکشنبه

معمولاً بهترین زمان پست‌گذاری در اینستاگرام در روز یک‌شنبه ۸ الی ۱۰ صبح است. مطابق آمار میزان تعامل کاربران در این ساعات بیشتر از ساعات دیگر روز می‌باشد. اگر بخواهیم یک ساعت دقیق برای گذاشتن پست در این روز انتخاب کنیم، ساعت ۹ صبح بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام محسوب می‌شود.

دوشنبه

همان‌طور که گفته شد، دوشنبه‌ها مطابق آنالیزهای انجام شده بهترین روز برای پست‌گذاری در اینستاگرام به حساب می‌آیند. پیشنهاد می‌شود که در این روز پست خود را در ساعت ۱۱ صبح در اینستاگرام آپلود کنید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

سه‌شنبه

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در روز سه‌شنبه در ساعت ۱۲ ظهر است. به طور معمول، میزان تعامل و فعالیت کاربران در ساعات ۱۱ صبح تا ۱۴ بعدازظهر بسیار بالاست؛ در نتیجه برای پست‌گذاری می‌توانید این ساعات را مد نظر داشته باشید.

چهارشنبه

در روزهای چهارشنبه می‌توانید ساعت ۷ صبح یا ۱۴ بعدازظهر را برای پست گذاشتن در نظر بگیرید. البته پیشنهاد ما این است که ساعت ۱۴ بعداظهر زمان بهتری برای به اشتراک‌گذاری محتوا محسوب می‌شود، اما با این حال طبق آنالیزهای انجام شده در ساعت ۷ صبح نیز کاربران اینستاگرام خود را چک می‌کنند!

پنج‌شنبه

اکثر افراد در ایران روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند و برای این روز برنامه‌های طبیعت‌گردی و گشت و گذار در نظر می‌گیرند. پس بهتر است قبل از این که به بیرون بروند در ساعت ۹:۰۰ صبح پست خود را در اینستاگرام منتشر کنید!

جمعه

معمولاً در روزهای جمعه اوقات بعدازظهر و غروب بیشترین تعامل از سوی کاربران اتفاق میافتد. پیشنهاد ما این است که در روزهای جمعه ساعت پست‌گذاری خود را بین ۱۲ ظهر تا ۸ غروب انتخاب کنید. در ادامه یک برنامه زمانی هفتگی برای پست‌گذاری در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید مطابق آن پیش بروید.

  • شنبه – ۱۲:۰۰ ظهر
  • یک‌شنبه – ۹:۰۰ صبح
  • دوشنبه – ۱۱:۰۰ صبح
  • سه‌شنبه – ۱۱:۰۰ صبح
  • چهارشنبه – ۱۴:۰۰ بعد از ظهر
  • پنج‌شنبه – ۹:۰۰ صبح
  • جمعه – ۱۹:۰۰ غروب

نکته ۱

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم بر اساس خط زمانی کشور ایران است.

نکته ۲

اگر به تازگی در اینستاگرام شروع به فعالیت کرده‌اید و محتوای کافی برای ارائه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که از برنامه زمانی گفته شده برای پست‌گذاری و تولید محتوا استفاده نمائید. اگر طبق یک برنامه زمانی مشخص و منظم محتوای موردنظر خود را در اینستاگرام پست کنید، بدون شک پیج شما در مدت زمان کوتاه و منطقی پیشرفت خواهد کرد!

بهترین زمان پست کردن ریلزها در اینستاگرام

اگر می‌خواهید که پیج شما در اینستاگرام رشد کند و فالوورهای بیشتری را جذب کنید، باید از به‌روزرسانی‌ها مطلع باشید و از امکانات جدیدی که در اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می‌گیرد استفاده کنید. یکی از جدیدترین امکانات اینستاگرام ریل‌ها یا همان Reels بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که ریلز در مقایسه با ویدیوهای عادی اینستاگرام ۳۰۰ برابر بیشتر سبب ایجاد تعامل با کاربران می‌شود! بنابراین عدم استفاده از این نوع پست‌های ایسنتاگرامی در این دوره اشتباه محض است. بر اساس مطالعات و آنالیزهایی که در رابطه با یک پیج ۱۷۰ هزارنفری انجام شد، دریافتیم که بهترین زمان پست گذاشتن ریلز در اینستاگرام ساعت ۹ صبح یا ۱۲ شب در روزهای شنبه و سه‌شنبه است.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

چگونه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را با توجه به پیج خود پیدا کنیم؟

برای این که بتوانید متناسب با نوع کسب‌وکار خود بهترین زمان برای پست گذاشتن را پیدا کنید، لازم است که مواردی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را در نظر داشته باشید:

محتوای موردنظر

ابتدا باید تعیین کنید که پیج شما در چه حیطه‌ای در حال فعالیت است؟ آیا در زمینه آموزشی فعالیت می‌کنید یا این که پیچ شما یک آنلاین شاپ است؟ یا اصلاً هدف شما از راه‌اندازی پیج سرگرم کردن فالوورها می‌باشد؟ همان‌طور که می‌دانید پیج‌های اینستاگرام با اهداف گوناگونی ساخته می‌شوند که بعضی از آن‌ها با قدرت و مطابق اصول به فعالیت خود ادامه داده و برخی دیگر پس از مدتی فعالیت نادرست و عدم دستیابی به نتیجه دلخواه این کار را رها می‌کنند. برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

پیچی را در نظر بگیرید که در حیطه ارائه آموزش‌ برنامه‌نویسی فرانت اند در حال فعالیت است. مخاطبین این پیج زمانی که حوصله یادگیری داشته باشند، وارد پیج شده و ویدیوهای مختلف را تماشا می‌کنند. در نتیجه اگر صاحب پیج آموزشی هستید نباید انتظار داشته باشید که فالوورها پس از برگشت از سرکار و با خستگی و بی‌حوصلگی از پست‌های شما استقبال کنند! بنابراین بهترین زمان پست‌گذاری برای چنین پیج‌هایی در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۲ بعدازظهر است؛ موقعی که فالوورهای شما در تایم ناهار یا استراحت خود اینستاگرام را چک می‌کنند.

شناخت رفتار و واکنش‌های دنبال‌کنندگان

مورد بعدی که می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کمک کند، شناخت مخاطبین است. بر اساس محتوای پیج خود باید بدانید که فالوورهای شما چه کسانی هستند و پست‌هایی که می‌گذارید بیشتر برای کدام قشر از جامعه جذاب‌تر است. به عنوان مثال اگر پیج شما درباره آموزش آشپزی است، قطعاً خانم‌های خانه‌دار زیادی محتوای آموزشی پیج شما را دنبال می‌کنند. معمولاً این قشر از جامعه وقت آزادتری نسبت به افراد شاغل دارند؛ در نتیجه ساعات پست‌گذاری شما می‌تواند انعطاف‌پذیرتر باشد.

آزمون و خطا

روش بعدی برای پیدا کردن بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستا آزمون و خطا است. ممکن است که ابتدای کار پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین زمان پست‌گذاری در اینستاگرام کار سختی به نظر برسد، اما به مرور زمان و با توجه اطلاعاتی که از سوی کاربران و پیج خود دریافت می‌کنید، قطعاً زمان مناسب را پیدا خواهید کرد. در واقع شما باید چند بار در ساعات و روزهای مختلف پست بگذارید تا بالاخره متوجه بهترین زمان انتشار شوید.

توجه به منطقه‌های زمانی

مورد بعدی که می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین زمان برای پست گذاشتن کمک کند، توجه به منطقه‌های زمانی است. منظور از منطقه‌های زمانی در واقع در نظر گرفتن محل سکونت اکثریت مخاطبین می‌باشد. به عنوان مثال اگر شما در ایران و تهران زندگی می‌کنید، بهتر است که تمرکز خود را بر کاربران ایرانی و ترجیحاً ساکن تهران بگذارید. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توانید متناسب با زمان کشور و رفتار جامعه بهترین ساعت برای انتشار پست را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما در ایالات متحده آمریکا حضور دارید و مخاطبین شما ایرانی هستند، قطعاً پست گذاشتن بر اساس ساعات آمریکا اشتباه است! قطعاً شما نمی‌خواهید که موقع خواب فالوورهای خود محتوا تولید کنید! در نتیجه توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بر اساس موضوع محتوا

اکنون که با شیوه پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام آشنا شدیم، خوب است که نگاهی بر ساعات متناسب با زمینه فعالیت هر کسب‌وکار نیز داشته باشیم. ناگفته نماند که این آمار توسط شرکت Hub Spot ارائه شده است:

  • پیج‌هایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند – چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح
  • پیج‌هایی که محتوای آموزشی پست می‌کنند – دوشنبه‌ها ساعت ۸ شب
  • پیج‌هایی که ارائه‌دهنده خدمات درمانی و بهداشتی هستند – سه‌شنبه‌ها ۱ بعدازظهر
  • پیج‌های مرتبط با سازمان‌های غیرانتفاعی – سه‌شنبه‌ها ساعت ۳ بعدازظهر و ۹ شب، چهارشنبه‌ها ساعت ۳ و ۴ بعدازظهر، پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲ و ۳ بعدازظهر و در نهایت جمعه‌ها ساعت ۱۰ صبح و ۲ بعدازظهر
  • پیج‌هایی که در حیطه تولید و ارائه کالاهای مصرفی فعالیت می‌کنند – چهارشنبه‌ها ساعت ۳ بعدازظهر
  • پیج‌هایی که در حوزه رسانه فعال هستند – جمعه‌ها ساعت ۹ صبح

کلام آخر در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

در این مقاله با نحوه پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام آشنا شدیم. اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در ایران و کل دنیا محسوب می‌شود که کاربران بسیار زیادی دارد. از این فضا می‌توان ضمن سرگرمی برای بازاریابی و فروش نیز استفاده کرد؛ اما به شرط آن که نحوه انتشار درست پست و تأثیرگذاری بر مخاطبین را بلد باشیم. اگر علاقمند به افزایش اطلاعات خود در حوزه بازاریابی آنلاین هستید، می‌توانید از آموزش‌های جامع و کاربردی که توسط فرادرس ارائه شده است نیز استفاده نمائید. فراموش نکنید که امروزه تکنولوژی در هر حوزه‌ای حرف اول را می‌زند؛ در نتیجه بهتر است که با این دنیای مدرن هم‌گام شده تا برنده شوید!

انواع آموزش جالب فتوشاپ در سایت آموزش طراحی UI/UX در طراحی رابط کاربری

مطالب مرتبط